Menu
 
 
Okna przesuwne PCV
A A A

  

System Okien PRZESUWNYCH  
 
Okna przesuwne to kolejna propozycja rozwiązania dla wyjścia balkonowego. Jest to system cieszący się dużą popularnością w krajach południowej Europy. W oknach przesuwnych skrzydła można przesuwać w płaszczyznach równoległych do siebie. Do uszczelnienia skrzydeł używa się uszczelek szczotkowych. To nie tylko ciekawe, ale bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla tych, którzy lubią duże, przeszklone powierzchnie. Dodatkową zaletą jest również fakt, że okna te po otwarciu nie zabierają przestrzeni. Multi-Sliding umożliwia tworzenie różnych konfiguracji dzieki stosowaniu nieskończonej ilości torów jezdnych.
 
Nie sa to rozwiązania , które sprawdzą się w ostrych klimatach zimowych, ale doskonale funkcjonują w cieplejszych rejonach np. w krajach śródziemnomorskich. Charakteryzują się prostą funkcją przesuwu skrzydeł, bez możliwości uchyłu. Na styku skrzydeł z ościeżnicą oraz pomiędzy skrzydłami zastosowane są tzw. uszczelki szczotkowe
 


MONO RAIL

System przeznaczony jest do budowy okien, dla których nie stawia się wysokich wymagań izolacyjności cieplnej. Głównym powodem jest stosowanie pojedynczego szklenia. Charakterystycznym rozwiązaniem tej konstrukcji jest montaż szyby w kwaterze stałej bezpośrednio w ościeżnicy, a nie w skrzydle, tak jak ma to miejsce w pozostałych systemach.W tym przypadku wymiar światła szyby kwatery stałej jest większy od kwatery ruchomej o szerokość skrzydła. System posiada jeden tor jezdny i umożliwia budowę okien wg schematu A
 


 

 


DUAL RAIL

W ramach tego systemu możliwe są do wykonania okna przesuwne wg schematów A, C, D, F i G, a po zastosowaniu ościeżnicy z trzema torami jezdnymi , również schematy An i Dn – Tabela 2. Dzięki większej szerokości skrzydła wzrosła do 19 mm maksymalna szerokość pakietów szybowych, co pozwala na uzyskanie lepszych parametrów izolacyjności cieplnej. Maksymalny ciężar skrzydeł w tej konstrukcji wynosi 60 kg.
 


 

MULTI SLIDING

To „najcieplejszy” z wszystkich trzech systemów. Maksymalna szerokośćpakietu szybowego w tym przypadku wynosi 33 mm. W systemie tym występują dwie ościeżnice o szerokościach zabudowy 80 (Rys. 6.) i 96 mm (Rys. 7.). Do wyboru są dwa rodzaje wózków. Jeden typ o dopuszczalnym ciężar ze skrzydła 120 kg i drugi do 150 kg. W ramach tego systemu można wykonać schematy otwierania A, C, D i F – Tabela 2. Zastosowanie specjalnego profilu ościeżnicy, który pełni funkcję dodatkowego toru jezdnego, umożliwia wykonanie konstrukcji wielotorowej Rys. 8. Dzięki temu można uzyskać efekt podobny do drzwi harmonijkowych, gdzie kilka skrzydeł po otwarciu nasuwa się na jedną ze skrajnych kwater, tworząc jedno, niczym nie przedzielone, światło przejścia. Szeroka gama systemów okien przesuwnych aluplast pozwala na wybór optymalnego rozwiązania, które dopasowane jest do oczekiwań użytkownika, klimatu panującego na terenie, gdzie będą one montowane oraz na sprostanie specyficznym wymaganiom rynków eksportowych.

 

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE SYSTEMÓW OKIEN PRZESUWNYCH

 

SCHEMATY KONSTRUKCYJNE OTWIERANIA OKIEN PRZESUWNYCH

 

PRZYKŁADOWE SCHEMATY OTWIERANIA

 

 Dostępna kolorystyka dla profilu


                                   

Reklama
moda eozone.pl
Kontakt z nami
StolDREW Płock - Okna, Drzwi, Bramy garażowe
Telefon: +48 676 78 765
E-mail: [email protected]
Copyright 2014 by StolDREW Płock All Right Reserved.
Projektowanie iPolska